Thursday, August 27, 2015

Simple Skirt for Little Girls

In the skirt making mood...

Walaupun takde anak gegirl..saya suka tengok budak perempuan pakai skirt. Macam-macam fesyen pulak skrang..adoi suka betul! Teringin la tu..hahaaa

Oleh sebab itu..saya buat simple skirt ni. Comel dan nampak lincah je anak-anak kecil tu. Kalau berminat let me know. Saya suka je nak buat lagi dan lagi..heheee

Love and Salam
~Marie

Wednesday, August 26, 2015

DIY Board

Simple je DIY board ni buat daripada brown paper. Hopefully aku ada ample time nak decorate their board ni nanti.

For time being..I just leave it like this. Sekurang-kurangnya depa ada tempat nak melekat jadual kelas, list to remember, homework ka..etc.

I do it because I love you guys and I like to decorate. Do I have ample time to do so? Yes, I do. Find it..

Allah..please make me strong!

Love and Salam
~Mama Marie~

Thursday, June 4, 2015

Raya Sale - Romper Baju Melayu baby

Assalamualaikum to all..semoga hari yang baik buat semua!

RAYA SALE!! RAYA SALE!!

ROMPER BAJU MELAYU BABY

Dapatkan dengan harga RM59 sebelum raya menjelang tiba. Kain sangat sesuai untuk cuaca Malaysia yang panas dan lembab sepanjang tahun..material t-shirt yang menyerap peluh.

Romper baju melayu ini datang dengan 10 warna berbeza dan 3 size iaitu
S - 0 hingga 3 bulan
M - 3 hingga 6 bulan
L - 6 hingga 12 bulan

Tuesday, June 10, 2014

Teknik menjahit~Teknik ukuran

Bukan senang nak buat baju sendiri..ayoooo. Kena banyak belajar ni..insyaAllah berjaya!!

Love and Salam ~Marie~

Thursday, May 22, 2014

Hasil Canon

Best jugak rupanya this printer..after 6 months beli, adoi baru ada chance nak try. Alhamdulillah berbaloi..

Sambil buat my registration to continue my studies. Doa for me..

Love and Salam ~Marie~

Monday, March 31, 2014

Reunion update pics!!

After 17 years!! U guys still havoc esp the gojes...ponat gelak tau...thanks guys for making the day purrfect...love it!!

Thanks for the souvenirs gojes!!♥

Thursday, March 27, 2014

Mini Tissue Holder

This coming saturday ada reunion untuk my ex-classmate masa kat maresma. Lama tak jumpa each other..kami akan luncheon together kat KL.

Alhamdulillah..berjaya jugak jahitkan something untuk the 8 gojes yang akan datang nanti. Mula-mula nak jahitkan mug rug..tak jadi. Then tukar jadi brooch pun tak jadi..last minute, i decided untuk buat mini tissue holder ni untuk diorang.

How the reunion after 17 years will be turn out? Just wait and see...hehe tak sabar nak jumpa semua yang datang nanti..insyaallah. See u all there guys..

Love and Salam ~Marie~

Wednesday, February 12, 2014

Langsir Rumah Baru

Insyaallah..langsir ni untuk rumah baru nanti. Bila agaknya nak pindah tu? Masih dalam planning..hanya menunggu tika dan masa yang sesuai.

Saya beli kain langsir ni color merah maroon gitu di Kamdar, KBJ (kompleks bukit jambul) dengan harga RM9.90 semeter. Kain cream tu pulak..untuk dual layer di bahagian living room. Harga RM4.90 semeter.

Kalau berkesempatan..insyallah nak cari kain lagi untuk langsir bilik-bilik. Semoga Allah permudahkan dalam urusan kami ini..insyaallah.

Love and Salam ~Marie~

Wednesday, January 8, 2014

Sessi mengemas meja si abang

Start dengan sessi mengemas..pastu mama terlukis pulak atas yogurt cup yg kosong itu..hihi. Suka je mama menyonteng..guna pulak my set starpie baru..mmg yummehh!!

Stationary cup with initial abang MKZ recycled from yogurt cup..hmm not bad kan?

Love and Salam ~Marie~

Saturday, December 21, 2013

Few projects closed

Puan As nak suruh saya tolong buatkan bags ni untuk puteri-puterinya dan maidnya.

Bags puteri-puterinya dgn initial DZ & DH seakan kembar kan..lahir tahun yang sama tapi tarikh berbeza..kagum i..hihi

Tak la sehebat mana jahitan saya tau..harap puan as maafkan ek apa yg xbegitu kemas..

Love and Salam ~Marie~

Tuesday, December 17, 2013

First blind date

*Lovely Canvas*
Alhamdulillah dah selamat minggu lepas berjumpa dengan zila mamaD. Janji punya janji akhirnya berjumpa la kami di hospital pantai. Zila dah ada post pun pasal Blind Date kami :D hehe

Pagi sabtu tu dah ada plan nk jumpa zila di hotel dia stay tapi tanpa disangka-sangka anak saya yg kecik di tahan pulak selepas check up pagi tu sebab temp badannya 39.8 celcius dan doc nak buat thorough check up..heran kenapa demamnya on off saja.

Pertemuan dgn mamaD yg singkat di hospital..mcm dah lama berkenalan. Jumpa jugak saya dgn virtual friend saya ni. MamaD ni mmg peramah orangnya. Aaa nanti kalau kami ke Putrajaya bolehla melawat mamaD sekeluarga..insyaallah. Comel sungguh si abang berdua tu..tak sempat jumpa mr right zila n also babynya. Kirim salam ek..

Thank you so much zila sebab susah2 hantarkan canvas saya tu. Sangat suka dan appreciate that very much!! Tunggu project nak kick off jer ni..hihi

Semoga ukhuwah kita berpanjangan. Salam from penang..

~Marie the morning glory~hihi

Friday, November 29, 2013

Just a Jar

*written alphabet on the jar*MKZ*
Nothing much to say..i like it eventhough my handwriting is not so keen. I like the idea which i found online the other day.

I am just using
1 old jam jar {wash it before reuse it}
Marker pen {Red~Blue~Black}
A little skill ;-)


The outcome of this jar is for musa's stationary..i want to do more and more..

Love and Salam ~Marie~

Tuesday, November 26, 2013

Muhammad's the Kawasaki Ninja Lover

*Kawasaki Ninja Ahmad*
Hari-hari suka cari Kawasaki Ninja kat atas jalan...macam-macam color ada, red green blue and also black and dia siap requests to have a bike on his birthday cake, green one okay.

Thank you to Hijriah for making his dream comes true ;) A Green Kawasaki Ninja on the cake. Alhamdulillah, nice cake from Hijriah again for my cheeky boy. He turns 4 yesterday 25 Nov 2013. 

Alhamdulillah he likes the cake and what he said buat I gelak;
"Ahmad makan motor dengan tayar motor sekali..." 
Cute statement from 4 years old boy yang suka buat mama and ayah geram kat dia. 

Ngaji so far, apa yang dia suka saja not more than that. Al-Fatihah, alhamdulillah dah boleh :) and also Tiga Qul (tapi masih merangkak - the pronouncation is not so good yet. Sabar mama yer...)

"Happy 4th Birthday to you Muhammad Baqir"
May Allah gives you all the best in the world and akhirat, InsyaAllah.

Ayah makes him a lovely Kawasaki Ninja birthday card - lupa snap gambar, kalau tak boleh tayang kreativiti ayahnya :D Thank you darling Ayah!

Love from Mama 26/11/2013

Sunday, September 22, 2013

Cutie handbags for two cute girls

Aisyah pink - Fatimah purple
Assalam to all..

Another weekend project which I can't wait to see the outcome..hehe. Poyooo kan? Hmm takpela..asalkan I satisfies with the result. 

The idea came from gathered clutch tutorial yang I pernah tengok online a few years ago. Now I want to make it myself.

Yummy..both look yummy to me. Too bad I don't have a daughter yet..haha kalau Allah nak bagi..mau aje. InsyaAllah.


But having 3 boys are not that bad..syukurrr! Alhamdulillah..

Love and Salam ~Marie~

Saturday, September 7, 2013

Cutie handbags in the making~

Pink for Aisyah & Purple for Fatimah
For my dearie friend's daughters..since their birthday is coming soon..

I am using felt and cotton for this bag. Hopefully it will turn out well..never tried this before.

Nothing much I hope..this project hopefully will be done tonight! Ahaaaa..and looks like, I have to stay up to complete them two..hmm I guess so..

Wish me luck! Insyaallah..

**uhh I did not managed to stay up lah since my son is not well**

Love and Salam ~Marie~

Monday, September 2, 2013

Tutorial: Recycle Baby Towel to Bathroom Door Mat

1. Get a baby or any bath towel which you don't want to use anymore
2. Fold it two times and pin all around it
3. Start your machine with straight / lockstitch all round and round
4. Taraaaaaa...it is done when you reach the middle part :D

Now you can use it as Bathroom Door Mat, yeeyyy!

Monday blues project achievement!~ {yes!}

Inner and Outer Layer - In the Making
One Diaper Bag is ready!
Nanti baru cerita..tayang gambar dulu. 

My monday blues..replacement for merdeka day ;-)

Love and Salam ~Marie~

Tuesday, July 23, 2013

Table Cloth order from Pn Ella

The blue color memang very nice!~
Assalam All..dah lama tak update blog. Sibuk je memanjang..bz la lately dgn mcm2 menda. Oleh sebab itu..tak sempat update blog kesayanganku ini..huhu.

Now nak update about order Pn Ella - table cloth 2 pieces. I suka jahit table cloth ni sebab senang and lain sket dari rutin menjahit bagss :D Kain ni Pn El beli sendiri kat Kamdar BM dgn harga rm2 semeter. Cantikkkann? I sangat berkenan..

Her request to have 2 pieces of table cloth. Lapik bawah, plain blue material mmg bersize empat segi tepat..lebih sikit dari meja mkn. The blue material corak2 tu..segi empat tepat or square shape utk second layer atas.

Another order from her..nk table runner. Insyaallah lain post I citer lagi. Enjoy the pic..hehe. I dlm proses menyiapkan diaper bags n reversible bucket bag utk Pn As. Harap bersabar yer puan-puan..

Akhir kata..Selamat Berpuasa to all Muslims in this world..Happy Ramadhan Al-Mubarak..Love u all..

Love and Salam ~Marie~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...