Wednesday, September 26, 2012

Latest project in September

Assalam buat semua..lama rasa tak update blog menjahit ni :)
Memang ada niat nak update tapi apakan daya, kita hanya merancang..Allah juga yang menentukan.

Semalam sudah rasmi baju baru yang kujahit sendiri..hehe
Malu nak bagitau sebab bukannya cantik sangat pun, tapi alhamdulillah menjadi jugak baju dengan kain lycra yang dah berapa bulan beli kat Kamdar the other day.

Untuk tatapan semua, baju yang satu tu...lengannya silap :p selepas altering process, kiranya banyak kali jugakla kena tetas jahit tetas jahit :) siapla jugak akhirnya lengan baju yang i suka ni.

Idea ni dari baju Dolmann Style from Makeit-Loveit. Thank you Ashley! :D haha kenal aku pun idakk..buat macam kawan sepermainan jer...~btw, i pernah jumpa Ashley tu, dalam mimpi...LOL :D


Ok, yang kat bawah ni pulak...konon nak try buat tudung sendiri. Akhirnya jadi la jugak syria style but I tak sanggup letak gambar memakainya sebab....hehe kena ada sebab ke? :p


Itu saja update untuk siaran kali ni. Semoga jumpa lagi...ada lagi projek tak update kat blog ni...

Love and Salam ~ Marie ~

Thursday, August 16, 2012

Kids Jubah Part II

Mission Completed at 1am..i am soooo ngantuks..zzz. Good night all!


Monday, August 13, 2012

Tiny Jubah Raya

Update Raya~ Baju melayu the kids, we all belikan saja for the heroes...banyak sungguh beli baju melayu tahun ni :D 4 pasang semuanya termasuk untuk ayah bebudak!
:
:
:
Hmm mama je takdak geng lagi... :p

Jubah raya for the kids baru completed untuk baby Rida...yang ni mama jahitkan sendiri. Alhamdulillah~

Siap dimodelkan tu...hehe :)

"Mama paksa rela...Rida pun rela..."


Abang-abang punya akan mama siapkan after this, insyaAllah. Doa tu biarlah tiga-tiga putera ni dapat pakai jubah putih pegi solat aidilfitri nanti...

Ni gambar jubah sahaja tanpa modelnya ;)


Abang-abangnya punya baru siap seluar. Jubah dah siap dijahit tepi, tapi saya belum sempat sambung-sambungkan jubah-jubah tu lagi. Doakan saya dapat siapkan!

InsyaAllah!


Love and Salam ~ Marie ~

Sunday, July 15, 2012

Rama-Rama Malam


Bila malam menjelang

Hari mulai malam

Rama-rama sudah pulang ke sarang

Adakah sarang untuk Rama-rama?

Tidur di manakah mereka?

Adakah aman persekitaran mereka?

Tiada jawapan kerana saya bukan Rama-rama

Saya hanya membuat Rama-rama kait ini di malam hari ;)

"CROCHET BUTTERFLIES"

START
Chain 4. Make a Ring
Chain 4. 3 DTR (Double Treble Crochet) to Ring. Chain 4. Sl St to Ring.
(Repeat)
Chain 3. 3 DTR to Ring. Chain 3. Sl St to Ring.
(Repeat)
Make the body with different color of yarn. Use needle stitch around the body.
END

Hasil EMPAT (4) Sekawan

Love and Salam ~ Marie ~

Wednesday, July 11, 2012

A Note

Just a NOTE for myself..I wanna try these flowers and hair accessories :D sangat sweeeettt..


1. Ric Rac Flowers @ Oh for Sweetness Sake

and

2. Felt Flowers @ icandy handmade

and also

3. Wool Felt Hair Accessories @ Make It and Love It
4. Simple Bow Hair Clips @ Make It and Love It

Lets give them a try..


Love and Salam ~ Marie ~

Sunday, July 8, 2012

A tray of flowers


I love all these flowers..and I want to make more and more.

For what??!! Hmm just for FUN...

I likeeeee...


Love and Salam ~ Marie ~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...